Звезды киноЗвезды музыкиЗвезды литературы

Своєрідність творів Альбера Камю

Альбер Камю     Сучасники зачитуються творами багатьох талановитих письменників. До авторів, чиї твори змушують замислитися, чиї твори читають із задоволенням з упевненістю можна віднести Альбера Камю.

 

     Альбер Камю (1913-1960) – франко-алжирський романіст, а також політичний мислитель. Його твори належать до жанру фантастики та до інших жанрів художньої літератури в стилі екзистенціалізму. Центральна доктрина А.Камю – це доктрина абсурдності. За його словами, світ без Бога чи якогось абсолютного морального закону – це ірраціональний світ. Письменник стверджував, що йому більше подобаються південні, або середземноморські ідеали, де панує тепло і щастя, на відміну від холодних ідеалів півночі.

 

     В період окупації з’явився роман Альбера Камю «Сторонній» (1942). Завдяки йому А.Камю почали вважати талановитим письменником і героєм руху Опору. Письменник і далі закликав до середземноморської поміркованості, зваженості, терпіння та мудрості, яскравим прикладом чого і було його есе «Міф про Сізіфа» (1942). Головний герой цього твору є зразком терпеливості та наполегливості, адже він уперто робить одне й те ж знову і знову, але, попри це, він не відчуває себе щасливим.

 

     «Бунтівна людина» Альбера Камю – це твір, у якому він наголошує на те, що справжній заколотник – людина, яка, активно опираючись несправедливості, прагне змінити життя на краще. Поняттю заколотника автор протиставляє поняття революціонера, бо останній, за його твердженням, це людина, яка прагне повалити існуючий лад заради встановлення нового. У «Бунтівній людині» А.Камю закликає до поступових мирних перетворень, до ліберальної соціальної демократії, та до середземноморських ідеалів.

 

     Альбер Камю зазначає, що пізнати сенс людського життя за допомогою науки неможливо, адже наука не пояснює, чому ми прийшли в цей світ і в чому сенс буття людини поза її біологічним існуванням. Ці питання пояснює релігія, проте, за А.Камю, такі пояснення не можуть задовольнити сучасну мислячу людину. Не може дати відповіді на ці питання й філософія, – стверджував письменник. Із такого стану абсурду, згідно А.Камю, є лише два виходи: перший – універсальне безглуздя, тобто фізичне самогубство; другий – філософське самогубство, що є своєрідним стрибком через стіну абсурду в ілюзію. Аналізуючи ці два виходи, автор , врешті-решт, не підтримує жодного з них.

 

     Відповідь на поставлене запитання Альбер Камю пропонує у заключному нарисі «Міфу про Сізіфа». Мисляча людина уподібнюється до Сізіфа, адже її доля – протистояти абсурду і йти до самоствердження, не маючи жодної надії на перемогу. Автор стверджує, що лише ясність розуму здатна допомогти людині вижити, лише ясність розуму уподібнює людину до богів і дає їй сили жити, йти далі і боротися.

 

     Категорія «абсурду» є однією з основних категорій творчості Альбера Камю. Письменник протиставляє абсурд розуму та вірі. Для віруючих сам абсурд став богом, і не варто вірити в ілюзію порятунку, чи шукати цей порятунок у богові.

 

     Герої творів Альбера Камю – заколотники, які постають проти абсурду та прагнуть змінити життя на краще. Людина вільна зробити вибір, змиритися з абсурдністю буття, або ж протистояти абсурду, і цей вибір робить її справді Людиною.



Мои гороскопы

Овен
Овен
Весы
Весы
Телец
Телец
Скорпион
Скорпион
Близнецы
Близнецы
Стрелец
Стрелец
Рак
Рак
Козерог
Козерог
Лев
Лев
Водолей
Водолей
Дева
Дева
Рыбы
Рыбы
Календарь
30 ноября 2021 года
Смотреть
  • Даты
  • Праздники
  • Именины
  • События
  • Приметы